κτίζεις; συντηρείς; επισκευάζεις; ανακαινίζεις; εδώ υπάρχει λύση!

ΟΠΤΙΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ (VISUAL MERCHANDISING) ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ



Η οπτική προώθηση (visual merchandising) των προϊόντων σε ένα κατάστημα είναι τόσο τέχνη όσο και επιστήμη. Αφορά την παρουσίαση των προϊόντων προς πώληση κατά τον πλέον ελκυστικό τρόπο με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας στο σημείο τοποθέτησης, την δημιουργία ενδιαφέροντος και ‘θορύβου’ γύρω από αυτά και βεβαίως την πραγματοποίηση πωλήσεων! 

Στόχος μας είναι να σας παρουσιάσουμε  κάποιες ιδέες που μπορεί να φανούν χρήσιμες όσον αφορά στην παρουσίαση των προϊόντων που εμπορεύεται το κατάστημα  αλλά και τη βελτίωση και εξέλιξη της εικόνας των καταστημάτων γενικότερα.

Βγάλτε τα προϊόντα στον εξωτερικό χώρο του καταστήματος!

Αν ο καιρός (και η δημοτική αστυνομία …… ) είναι καλός και το επιτρέπει δημιουργούμε μια προβολή προϊόντων (και προωθητικών) έξω από το κατάστημα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο δημιουργούμε  ‘ένταση’ και ‘θόρυβο’ με την καλή έννοια. Για να το αντιληφθούμε  καλύτερα ας σκεφθούμε την εικόνα μιας εκδήλωσης με παρουσιάσεις και στολισμό σε ανοιχτό χώρο.  

Προσδιορίζουμε με ακρίβεια τα πάντα

Οι πελάτες σχεδόν πάντα είναι βιαστικοί. Χρησιμοποιούμε ευδιάκριτες σημάνσεις για να προσδιορίσουμε με ακρίβεια την παρουσία (προϊόντων και προωθητικών) εξωτερικά του καταστήματος σκοπεύοντας  να εμπνεύσουμε και να προκαλέσουμε επιπρόσθετες (από τις προσχεδιασμένες) αγορές προϊόντων από τους πελάτες και επισκέπτες του καταστήματος.

Φτιάχνουμε τη διάθεση του δυνητικού πελάτη (επισκέπτη του καταστήματος)  ήδη από τις βιτρίνες του καταστήματος (πριν μπει σε αυτό)

Οι βιτρίνες του καταστήματος είναι απίστευτα χρήσιμες ως σημεία ή περιοχές για την προβολή και την παρουσίαση (προϊόντων, εικόνων, μηνυμάτων). Τις χρησιμοποιούμε για να προκαθορίσουμε  στο μέτρο του δυνατού τη διάθεση του επισκέπτη/πελάτη του καταστήματος σχετικά με κάποιο προϊόν ή κάποιας κατηγορίας προϊόντων (π.χ. αφίσα στεγανωτικών με θέμα: ‘ΠΕΡΑ ΒΡΕΧΕΙ’). 

H διάθεση που στοχεύουμε να δημιουργήσουμε με αυτή μας την ενέργεια θα πρέπει να ταιριάζει με τη διάθεση που οι πελάτες θα ήθελαν να βιώσουν αν αγόραζαν το προϊόν από εμάς (π.χ. η φράση ΠΕΡΑ ΒΡΕΧΕΙ δημιουργεί διάθεση ασφάλειας & καθησυχασμού σε σχέση με τα προβλήματα που δημιουργεί η υγρασία που τελικά είναι και η ‘διάθεση’ που επιζητά ο πελάτης με την αγορά αυτής της κατηγορίας προϊόντων).

Αξιοποιούμε (ει δυνατόν) τις περισσότερες ή όλες τις αισθήσεις

Η επιτυχημένη παρουσίαση προϊόντων δεν μετριέται μόνο από το οπτικό της αποτέλεσμα. Ας σκεφθούμε μεταξύ άλλων ποια είναι η αίσθηση των προϊόντων μας (π.χ. στην αφή, όπως στην καρτολίνα με τους τρεις βαφόμενους στόκους σπατουλαρίσματος, ή ακόμη και στην ακοή όπως π.χ. με το δείγμα τσιμεντοκονίας D-6 (ήχος από το χτύπημα δύο δειγμάτων μεταξύ τους ), κτλ.) Ταιριάζουν όλα αυτά τα μηνύματα που χρησιμοποιούμε για να επικοινωνούμε, μέσω διαφορετικών αισθήσεων, μεταξύ τους; Η να το πούμε και αλλιώς: Μεταφέρουν την εικόνα που θέλουμε οι πελάτες μας να έχουν για τα προϊόντα μας (ποιοτικά, καινοτόμα, αξιόπιστα, κτλ.); Διαπιστώστε και μόνοι σας ώστε να μπορείτε να βασίζεστε στη δική σας μοναδική εμπειρία! Θα πρέπει να έχουμε πάντα υπόψη μας ότι τις αισθήσεις μπορούμε να τις κινητοποιούμε ακόμη και έμμεσα. (π.χ. μια ωραία φωτογραφία ενός σπατουλαρισμένου τοίχου μας κάνει να ‘νοιώθουμε’ την αίσθηση που θα είχαμε αν τον αγγίζαμε).

Δείχνουμε πως το προϊόν/τα μας θα φαίνονται στην εφαρμογή τους (στην πράξη)

Το κάνουμε αυτό συνδυάζοντας φωτογραφίες εφαρμογών των προϊόντων με πραγματικά δείγματα τους (όπως το κάνουμε π.χ. με σειρά από προωθητικές καρτολίνες στις οποίες τοποθετούμε ‘ζωντανά’ χρωματολόγια ή άλλες εφαρμογές υλικών, κ.α.) Πολλοί καταναλωτές δεν έχουν την ικανότητα να ‘δουν’ (οραματισθούν) το προϊόν σε εφαρμογή – εκτός αν μιλάμε για πραγματική εφαρμογή σε πραγματικό χώρο και χρόνο. Η έλλειψη  φαντασίας που τους χαρακτηρίζει, δεν τους επιτρέπει να ‘φτιάξουν’ την εικόνα της εφαρμογής στο μυαλό τους (όταν βλέπουν μια συσκευασία δεν μπορούν να δουν τίποτε περισσότερο από τη συσκευασία).

Κατηγοριοποιούμε με λογικό τρόπο

Οργανώνουμε  την παρουσίαση των προϊόντων χρησιμοποιώντας μία λογική αλληλουχία. Αυτή μπορεί να αφορά τη χρήση (π.χ. οργανώνουμε την παρουσίαση στη λογική των σταδίων της οικοδομής), μπορεί να αφορά αυστηρά το αντικείμενο (στεγάνωση: ομαδοποίηση προϊόντων στεγάνωσης, ή στεγάνωσης εσωτερικών χώρων, κτλ.), μπορεί να αφορά τη χρωματική αλληλουχία (π.χ. στην παρουσίαση των χρωματικών επιλογών κάποιας ριπολίνης), κτλ. Γενικότερα μιλώντας: Οργανώνουμε την παρουσίαση των προϊόντων με τέτοιο τρόπο ώστε προϊόντα που παρουσιάζουν χρωματική ομοιομορφία στη συσκευασία τους (μοιάζουν χρωματικά), ή είναι σε παρόμοιο επίπεδο τιμής, τύπου ή μεγέθους, ή έχουν κάποιο άλλο κοινό χαρακτηριστικό να τοποθετούνται μαζί ή κοντά μεταξύ τους.

Κατηγοριοποιούμε με γνώμονα lifestyle

Για παράδειγμα κατηγοριοποιούμε με αναφορά συντήρηση & περιποίηση ξύλινων επιφανειών και αντικειμένων στήνοντας αν μας επιτρέπει ο χώρος ή η στάση του καταστήματος σχετικά σκηνικά (lifestyle).

Χρησιμοποιούμε φωτισμό

Χρησιμοποιούμε (αν μας δίνεται η δυνατότητα αυτή) φωτισμό για να ‘χτίσουμε’ το χώρο και να εστιάσουμε (με χρήση spotlights) την προσοχή του καταναλωτή σε προεπιλεγμένο από εμάς σημείο.

Κάνουμε αλλαγές στην οργάνωση της παρουσίασής μας ανά συχνά διαστήματα (σύμφωνα με την εποχικότητα)

Με στόχο την ανανέωση, την εστίαση της προσοχής σε κάτι ‘καινούργιο’ στα μάτια του πελάτη (καταναλωτή). Μια παρουσίαση που φαίνεται σπουδαία και πάρα πολύ όμορφη, με την παρέλευση του χρόνου, παύει να είναι τόσο σπουδαία ώσπου στο τέλος δεν την παρατηρούμε καν.

Δεν φοβόμαστε το χρώμα

Το δυνατό χρώμα μπορεί και έχει δυνατά αποτελέσματα. Το χρησιμοποιούμε για να αποσπούμε και να ‘κρατάμε’ την προσοχή του πελάτη. Σε αρκετές περιπτώσεις και στο πλαίσιο αλλαγών που επιθυμούμε να κάνουμε μπορούμε να εναλλάσσουμε την χρωματική μας ‘παρουσία’.

Ενσωματώνουμε κίνηση στην παρουσίασή μας

Οτιδήποτε κινείται αποσπά την προσοχή με καλύτερο τρόπο από ότι δεν κινείται. Μπορεί αυτό να είναι κάτι απλό όπως μια σημαία ή ένα λάβαρο, ένα ρολόι, ένα μόνιτορ τηλεόρασης, ή ότι άλλο. Βάζουμε την φαντασία μας να δουλέψει.

Θυμόμαστε τον (πρακτικό) κανόνα των τριών

Όποτε δημιουργούμε μια προβολή λειτουργούμε πάντα εφαρμόζοντας τον κανόνα των τριών. Αν αναπτύσσουμε την παρουσίασή μας καθ’ ύψος, η παρουσίαση μας καλό είναι να χωρίζεται σε ψηλή, ψηλότερη, πάρα πολύ ψηλή. Αν κάτι είναι ογκώδες το αναπτύσσουμε σε τρεις αυξανόμενες εκδοχές όσον αφορά στον όγκο της παρουσίασης του. Ακόμη και όταν μιλάμε για διαφορά σε τιμή ή σε κάποιο άλλο ποσοτικό ή ποιοτικό χαρακτηριστικό των προϊόντων που παρουσιάζουμε μπορούμε να τα κατηγοριοποιούμε με ανάλογη λογική (καλό, καλύτερο, άριστο). Οι κατηγοριοποιήσεις αυτής της λογικής λειτουργούν με εκπληκτικά αποτελεσματικά.

Όπως είπαμε και στην αρχή η οπτική παρουσίαση (visual merchandising) των προϊόντων σε ένα κατάστημα είναι τόσο τέχνη όσο και επιστήμη. Αν κάτι δεν λειτουργεί όπως θα θέλαμε να λειτουργεί απλά ΤΟ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ! Δοκιμάζουμε κάτι άλλο. Μπορεί στην πορεία και με τη δική μας επισταμένη παρατήρηση να διαπιστώσουμε ότι συγκεκριμένοι τύποι παρουσιάσεων λειτουργούν καλύτερα με συγκεκριμένους τύπους καταναλωτών ή καταστημάτων. Και αν δεν λειτουργεί αυτό που κάνουμε, το αλλάζουμε.

ΔΕΝ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΣΥΧΝΑ ΝΕΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ!